PENTRU MAI TARZIU

PENTRU MAI TARZIU
"Este bloggingul un viciu, dă dependență? Nu ar trebui să devină aşa ceva, dacă l-am aşeza cu grijă în balanţa echilibrată a tuturor acţiunilor noastre. Blogul este un spaţiu personal unde împart din ceea ce văd, experimentez, lucrez, descopăr, trăiesc şi cred, alături de cei care mă citesc. E un fel de portavoce prin care lansez idei, tematici de dezbătut, exprim puncte de vedere, centrez imagini într-un context creat şi invit la dialog decent, constructiv pe toţi cititorii mei."

marți, 19 noiembrie 2013

DE ALE LUI BACCCHUS..SI NU NUMAI:Beţia bogăţiei este mai primejdioasă decât beţia vinului. proverbe arabe

betia
dupa  | /GOOGLE+

Beţia … de cuvinte

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Unele formule şi expresii sunt atestate de mult, excesele bahice sunt întâlnite în literatură; personajele beau şi la bucurie, dar şi la necaz. Şi cum nime nu zice Pas d’alcool, se bea vin, ţuică, rachiu, bere, vodcă, şampanie, chiar şi whisky, tot felul de carburanţi, care fac viaţa olecuţă mai bunicică.
 
Vorba lui Anton Pann„Omul se îmbată şi de inimă rea şi de inimă bună” şi că „vinul e toiagul bătrâneţelor şi nebunia tinereţelor”„Tu îl bei pe dânsul şi el te bea pe tine./Tu îl bagi în maţe şi el iese pe faţă./Cât să dai ocol, tot te dă de gol./Mergi pe cărare lină şi dai drept în tină.”
 
Matei I. Caragiale: „Deși nu plouase, tot era ud(…) Ăsta e timpul care îndeamnă cel mai mult la băutură; rarii trecători ce se prefirau prin ceață erau mai toți afumați.” 
 
La Ion Creangă ”popa Buligă, zis şi Ciucălău, e"tămâiat şi aghezmuit gata dis-dimineaţă";
 
La I.L.Caragiale îl avem pe „cetăţeanul turmentat” care a amestecat vinul cu berea;
 
Morometele lui M. Preda, după corecţia pe care o aplică băieţilor, se îmbată cui;
 
Exemplele sunt numeroase şi articolul ar continua mult şi bine, eu însă mă opresc aici, l-am deconspirat pe Bacchus cu ale lui "secrete" stilistice.  
 
Hîc!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& 
"Beţivul îşi îneacă întâi necazurile şi apoi viaţa."
"Ştiţi voi ce bea acest om din paharul ce-i tremură în mâini, clătinându-se de beţie? Bea lacrimile, sângele, viaţa femeii sale şi a copiilor săi."
....
"…Să fii până mai adineauri un om simţit, îndată după aceea nebun şi în clipa de faţă o fiară. Ce ciudat! Un pahar mai mult e un blestem şi în el e amestecat un duh necurat."
 
- citat  de William Shakespeare

Beţia domniei este cea mai rea; căci cel îmbătat de beţia domniei nu se trezeşte până ce cade.
Lăcomia este o beţie mai rea decât beţia.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
"BAUTURA CEA MAI BUNA/ESTE APA DE IZVOR/DE EA CAPUL NU TE DOARE/SI NU-TI FACE NICI UN RAU"

Romanţa inimii

Inimă - ciutură spartă -
Cui mai duci apă la poartă,
Daca nimeni nu mai trece
Să-ţi soarbă din apa rece -
Apă bună de descântec
De la ochi până la pântec?...
Inimă - ciutură goală -
Cine te spoi cu smoală
Şi te-ascunse în ogradă,
Nimeni să nu te mai vadă,
Ca să-ţi mai cerşască apă
Când de sete gura-i crapă?
Inimă - ciutura mea -
Dă-mi să beau, dar altceva,
C-apa rece ţi-au golit-o
Toţi cei care ţi-au sorbit-o!...
Dă-mi ce mi-ai păstrat doar mie -
Dă-mi un strop de apă vie!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu